Äppelverkstad

20120926-195420.jpg

Ikväll hade jag äppelverkstad igen. Gjorde mera äppelchips, dom går åt i rasande takt här! Och så kokade jag två liter äppelmos. Jag valde att inte ha socker i, äpplena var ganska söta i sig, då blir det ett bra vardagsmos till frukostgröten eller till en smoothie. Det man kan tänka på när man inte har socker i är att hållbarheten blir kortare, socker är ju konserverande. Jag hällde upp en liten del på burk, resten frös jag in i små fryspåsar. Bara att ta fram och fylla på när det behövs!

Det här inlägget postades i I köket. Bokmärk permalänken.

Kommentera

